Mozaik Pasta Tarifi

Krem şantinin, hazır pudinglerin, hazır pasta altlarının
bugünkü kadar bol olmadığı yıllarda, pasta isteyen çocuklar için annelerin en büyük kurtarıcısıydı mozaik pasta. Ocakta pişirme, fırında kızartma zahmeti olmadan kolayca hazırlanan mozaik pasta şimdilerde kafeterya ve pastane menülerinde de yer alıyor. İşte bu pratik ve lezzetli pastanın tarifi:

Mozaik Pasta Malzemeleri:
🌼 300 gram petit beure bisküvi
🌼 5 yemek kaşığı toz şeker ya da pudra şekeri
🌼 1 su bardağı süt
🌼 3 yemek kaşığı kakao
🌼 125 gram tereyağı veya margarin
🌼 1 su bardağı kıyılmış ceviz ya da fındık
🌼 İsteğe göre 2 adet muz
🌼 Hindistan cevizi
🌼 Streç film

Mozaik Pasta Yapılışı:
Öncelikle bisküvileri parçalamakla işe başlayalım. Fazla küçük parçalara ayırmak gerekmiyor. Bisküvileri dörde bölmek yeterli. Daha sonra karışım aşamasında daha da ufalanacaklar.

Diğer tarafta, süte şeker ve kakaoyu ekleyip güzelce karıştıralım. Erimiş margarini ilave edelim. Lezzetini artırmak isterseniz, portakal kabuğu rendesi veya vanilya da kullanabilirsiniz. 

Elde ettiğimiz sıvı karışımı, kırılmış bisküviler üzerine dökelim. Fındık veya ceviz kırıklarını da bu aşamada ilave edebiliriz. Tüm malzemeyi homojen bir kıvam alana kadar güzelce karıştıralım. 

Mozaik pastamızın harcı hazır. Sıra geldi pastamıza şeklini vermeye. Bu aşamada ihtiyacımız olan tek şey bir parça streç film. Kolay şekil veremeyeceğinizi düşünüyorsanız, baton kek kalıbı kullanabilirsiniz. Streç filmi kek kalıbının dibine yerleştirelim ve üzerine mozaik pasta karışımını dökelim. Elimizle bastırarak kek kalıbının dibine düzgün bir şekilde yayalım. Daha sonra, streç filmin kenarlarından bastırarak rulo veya piramit şeklini verelim.

 
Mozaik pastayı buzluğa kaldırıp 1-2 saat kadar bekletelim. Buzluktan çıkarınca streç filmi düzgünce açalım. Çikolata sosu, hindistan cevizi veya fındık kırıklarıyla süsleyerek servis yapabiliriz.

🌸🌸 Mozaik pastayı muzlu yapmak isterseniz, pasta harcının bir kısmını streç filme yayıp ortasına muzları yerleştirin. Üzerine kalan harcı döküp şekil verin.

🌸🌸 Mozaik pasta, pratik olmasının yanında dayanıklı da bir pastadır. Buzlukta muhafaza edildiği sürece uzun süre tazeliğini korur. Daha önceden hazırlayıp buzlukta beklettiğiniz mozaik pasta, aniden gelen misafirler için hoş bir ikram olacaktır.
Afiyet olsun

Yorumlar

  1. Bu yemek bloglarını takipten çıkarsam mı ne? Güzel güzel resimler, tatlı tatlı tarifler yazıp paylaşıyorsunuz. Saat 12'ye çeyrek var ya... Yapmayın lütfen. Geceleri rüyalarımıza giriyor :)

    YanıtlaSil
  2. Ah keşke bloglar arasında kapılar olsa da şöyle bir tabak uzatıversem :) Bir dahaki paylaşımı gündüz saatlerinde yapayım bari. Hakkınızı helal edin. Yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır efendim ne hakkı? Ben şaka olsun diye yazdım. Paylaşımlarınızı istediğiniz vakitte yayınlamak sizin kararınız :)
      Teşekkürler düşünceniz için. Işınlanmayı faal bir şekilde kullanıyor olsaydık isterdim bir tabak.
      İyi geceler!

      Sil
    2. Şaka olduğunu anladım tabi ki. Ben de şakayla karşılık verdim :) Dönüp açıklama yapmanız büyük incelik :) Çok teşekkür ediyorum sağolun

      Sil
  3. heeeey bu var yaaa gelmiş geçmiş en sevdiğim tatlııııı. bu tarife de bakatım tabeee. tişkirleeer :)

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekkür ediyorum deeptone :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Konuyla ilgili görüşlerinizi buraya yazabilirsiniz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim Adım SAM Film Değerlendirmesi

Evde At Kestanesi Kremi Yapımı

Hünkar beğendi Tarifi