Mandalinalı Cheesecake


Dünyanın hemen her yerinde sevilerek tüketilen bir kek türü cheesecake. Türkçe'ye çevrildiğinde "peynirli kek" anlamı çıkıyor. Ama ülkemizde de bilinen adı, tüm dünyadakiyle aynı. Orijinal cheesecake'in yapımı oldukça zahmetli. Günümüzde artık daha basit tariflerle evlerde de yapılabiliyor. 
Pek çok meyve sosuyla ya da çikolatalı sosla hazırlanabiliyor. Vişneli, çilekli, limonlu ve frambuazlı cheesecake en beğenilen türleri. Burada paylaşacağım tarif de mandalinalı cheesecake. Bu da en az diğerleri kadar lezzetli. Mandalinalı Cheesecake hazırlanışı şu şekilde: 

Malzemeler:
  • 1 çay bardağı mandalina suyu
  • 200 gram labne peyniri
  • 1 su bardağından biraz fazla krema
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet yaprak jelatin (jelatin temin edemezseniz bir kaşık nişasta da kullanabilirsiniz.)
Bisküvili Harç İçin:
  • 1 paket yulaflı bisküvi
  • 125 gram tereyağı
Üzeri için:
  • 3 adet mandalina
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
Hazırlanışı:
  • Öncelikle cheesecake karışımını hazırlayalım.
  • Mandalina suyunu cezveye alalım. Bir taşım kaynatıp soğumaya bırakalım. 
  • Krema ve labne peynirini bir kaba alıp mikserle 3-4 dakika çırpalım. Yumurta sarılarını ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • Jelatini, 15 dakika buzlu suda bekletip ben-mari usulü eritelim. 
  • Mandalina suyu ve erimiş jelatini karışıma ilave edelim.
  • Son olarak, ayrı bir kapta yumurta aklarını köpük köpük olana kadar mikserle çırpalım. Bunun için 3-4 dakika kadar, mikserin hızlı devrinde çırpmamız gerekiyor. 
  • Köpük haline gelince toz şekeri de ilave edip tekrar çırpalım.
  • Diğer karışıma ilave edip pasta tabanını hazırlamaya geçelim.
  • Bunun için, bisküvileri rondodan geçirelim.
  • Üzerine eritilmiş terayağını ekleyip harmanlayalım. 
  • Kek kalıbının tabanına bastırarak yerleştirelim.
  • Üzerine labneli harcı döküp yayalım.
  • Önceden 150 derecede kızdırdığımız fırında yaklaşık bir saat pişirelim. 
  • Sürenin sonunda, fırını kapatıp cheesecake'i bu şekilde bir saat dinlendirelim. Bu sayede kekin çatlamasını önlemiş olacağız.
  • Kek dinlenirken diğer tarafta üzerini süslemek için mandalinaları hazırlayalım.
  • Mandalinaları soyup dilimlere ayıralım.
  • Tereyağı ve şekeri küçük yayvan bir tencereye alalım.
  • Mandalinaları da ilave edip kısık ateşte karamelize edelim.
  • Ilındıktan sonra cheesecake'nin üzerine ekleyerek servis yapalım.
  • Not: Mandalinalı cheesecake hazırlandıktan sonra bir gece buzdolabında bekletilirse lezzeti artar. 

Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık çok farklı bir tat olmuştur...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa denedim. Evet biraz farklı bir tat ama hoş :) Teşekkür ediyorum selamlar...

      Sil
  2. of of saoool yaaaa ne denişikmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de sağol deeptone :) bu sefer farklı bi tarif olsun dedim ;)

      Sil
  3. enfes bir tarife benziyor teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için Pixselle

      Sil
  4. Tadı da çok güzeldir bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevke göre değişir ama ben beğendim :)

      Sil
  5. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Tabi ki hemen bakıyorum. Teşekkürler :)

      Sil
  6. elinize sağlık yine döktürmüşsünüz ama ilk kez duydum ne yalan söyleyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun teşekkürler. Ben de ilk kez denedim zaten. Fazla bilinen bir tarif değil yani :)

      Sil
    2. bende öyle tahmin ettim elinize sağlık

      Sil
    3. Tekrar teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder

Konuyla ilgili görüşlerinizi buraya yazabilirsiniz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim Adım SAM Film Değerlendirmesi

Evde At Kestanesi Kremi Yapımı

Hünkar beğendi Tarifi