Yağ Yakıcı Yulaf Çorbası


Yulaf, bilindiği gibi yoğun lif içeren bir besin. Bu özelliğinden dolayı diyet programlarında mutlaka yulafa yer verildiğini görüyoruz. Hem doyurucu hem de tok tutma özelliği de bulunan yulafı, genellikle sabah kahvaltılarında sütle karıştırarak tüketiriz. Burada paylaşacağım tarif sayesinde yulafı öğle veya akşam öğünlerinde de değerlendirerek kilo vermeyi hızlandırabilirsiniz.

Çorbalar da diyet listelerinin vazgeçilmezi. Çorba hazırlarken içine eklediğimiz sebzeler, etler, bakliyatlar sayesinde vücudun ihtiyaç duyduğu besin öğelerini almış oluyoruz. Sindiriminin kolay ve kalorisinin düşük olması nedeniyle de metabolizmayı hızlandırarak fazla kilolardan kurtuluyoruz.

Yağ yakıcı yulaf çorbasını, haftanın iki günü öğle ve akşam öğünlerinde birer kase tüketerek kısa sürede zayıflayabilirsiniz.

 Gelelim bu mucizevi çorbanın malzemelerine:
  • 1 çay bardağı yulaf
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • 5 su bardağı su
  • Tuz, karabiber, pul biber

Yağ yakan yulaf çorbası yapılışı:
🔷İnce ince doğradığımız soğanları zeytinyağında hafifçe kavuralım.
🔶Rendelenmiş sarımsakları ekleyelim.
🔷Yulafları, ardından süt ve suyu ilave edelim.
🔶Baharatlarını ve tuzu ekleyip kaynayana kadar ara sıra karıştıralım.
🔷Kaynadıktan sonra beş dakika kadar pişirip ocağı kapatalım. 
🔶Yağ yakan yulaf çorbamız servise hazırdır. 
  Afiyet olsun.💙💚💛
Yağ yakımını hızlandıran bir başka çorba tarifini şuradan okuyabilirirsiniz
 GM Diyet çorbası ( lahana çorbası)

Yorumlar

  1. 😄😄tariflere bakarken evde var olan ürünlerle bir tarif olduğunda çok mutlu oluyorum kış yaklaşıyor anı ani almalarına karşı güzel bir çorba çok seviyorum çorba çeşitleri not aldım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı senin gibiyim :) Baktığım tarifte evde olmayan bir malzeme çıkarsa tariften soğuyorum :) Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler

      Sil
  2. Lahana çorbasının yağ yaktığını biliyordum, Yulaf çorbasını sizden öğrendim. Belki bu daha lezzetli olabilir. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lahana ve yulafın ortak özelliği bol lif içermeleri. O yüzden yağ yakıcı çorba olarak tarif ediliyor. Lahana çorbasını tadından dolayı tercih etmeyenler için iyi bir alternatif olabilir. Ziyaretiniz için ben teşekkür ediyorum. Sevgiler ...

      Sil
  3. soğansız olsa olmaz mı ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence olur :) Hatta daha lezzetli olabilir soğan koyulmazsa. Denemek lazım

      Sil
  4. melabaaağ hoşgeldiniz blogumaaaaa görüşürüz yineeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler @deeptone :) çok sevindim geldiğine :)

      Sil
  5. Bu sıra benim çok işime yarayacak bir tarif. Çok teşekkürler şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah faydasını görürsünüz. Ben teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

Konuyla ilgili görüşlerinizi buraya yazabilirsiniz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim Adım SAM Film Değerlendirmesi

Evde At Kestanesi Kremi Yapımı

Hünkar beğendi Tarifi